mandag 23. januar 2012

Veien videre

Jeg skal prøve å oppdatere bloggen hver mandag (eller oftere om jeg har noe å melde).

Så dagens dilemma: Jeg har jo begrenset med ressurser å bruke på min nyfunne hobby, siden barna skal ha både mat og klær.  De to største utfordringene i øyeblikket er at verktøyet mitt begynner å bli sløvt, og at jeg ikke har en ordentlig benk.  Hva skal jeg ordne først?  Å få slipt og høvler og stemjern tror jeg kanskje er første prioritet, men først må jeg finne ut hva jeg trenger av utstyr.

Markedet for slipeutstyr innebærer alt fra ei bryne til 39,- på Clas Ohlson, til avanserte systemer til mangfoldige tusener.  I løpet av uka skal jeg forsøke å finne ut hva jeg trenger, og evt. bestille.

Når det gjelder arbeidsbenk så har jeg et par idéer i bakhodet.  Jeg skal skrive et eget innlegg om det etter hvert.  Men om noen skulle ha en brukt høvelbenk å selge meg billig i mellomtiden så skal jeg revurdere...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar