mandag 20. februar 2012

Mer hyllesnekkerier

Jeg har fått kappet til og skrudd sammen hylla nå.  Sammenføyningene er med lommehull, så det gikk veldig for og greit.  Det viser seg at mine forsøk på å få rette og like kutt med håndsirkelsag ikke har gått riktig så bra som jeg kunne håpe.  En millimeter eller to med avvik per hylla vises faktisk litt på det ferdige produktet.

Siden hylla er laget av konstruksjonsfinér så er det litt luftlommer og slikt i den.  Jeg har bestemt meg for å kante framsiden med eik.  Så jeg handlet inn et bord hos den lokale trelasten (Stiltre på Kongsberg) og fikk en kompis til å hjelpe meg med retting og saging:


Baksiden av hylla er 4 mm kryssfinér.

Så per dags dato mangler jeg en sokkel og et par av eikelistene, samt grunnarbeid og maling.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar